Oldal kiválasztása

KARANTRÉNING 14. NAP

A mai naphoz a Yin jóga adta az inspirációt.
A Yin jóga egy lassú tempójú jóga gyakorlat, amely magában foglalja a hagyományos kínai orvoslás alapelveit és az ászanákat (testtartásokat), amelyeket hosszabb ideig kell tartani.
A pózok sorozatának célja a finom test csatornáinak stimulálása, melyeket a kínai orvoslásban meridiánoknak, a Hatha-jógában pedig nadis-nak hívnak.

A Yin-jóga pózok mérsékelt stresszt okoznak a test kötőszöveteinek – az inaknak, a fascia-nak és az ízületeknek – azzal a céllal, hogy növeljék az ízületek keringését és javítsák azok  rugalmasságát.

NEHÉZSÉGI SZINT

  • KEZDŐ 73% 73%
  • KÖZÉPHALADÓ 27% 27%

IZOMCSOPORTOK, AMIKEN TÖBB, MINT 50%-BAN VAN A FÓKUSZ

Szív nyitó (55%); Csípő nyitó (47%); Térdek (70%); Alsó hát (60%); Nyak (60%); Vállak és Karok (65%)

 

IZOMCSOPORTOK, AMIKEN TÖBB, MINT 25%-BAN VAN A FÓKUSZ

Has (50%); Bicepesz és Tricepsz (35%); Combhajlító (30%); Csipő nyitó (40%); Középső hát (35%); Csípőhorpasz (45%); Combfeszítő (35%); Felső hát (35%); 

IZOMCSOPORTOK, AMIKEN KEVESEBB, MINT 25%-BAN VAN A FÓKUSZ

Kéz egyensúly (25%); Lábfej és boka (5%);
Medence (10%)

TRÉNING HOSSZA (percben)

Gyakorlatok, sorrend szerint képekben

(Bizonyos pózokat csak egy oldalra mutatják a fotók. A gyakorlás során a másik oldal is végrehajtásra kerül.)

FIGYELJETEK ARRA, HOGY A GYAKORLATOK VÉGREHAJTÁSA SORÁN NE FESZÍTSÉTEK TÚL MAGATOKAT. EZ MINDENKINEK A  SAJÁT FELELŐSSÉGE.

A videó képi és hang rögzítése telefonnal történik. Azzal dolgozunk, ami éppen a rendelkezésünkre áll.

ÓVINTÉZKEDÉSEK ÉS ELLENJAVALLATOK

A gyakorlatokat kerülni kell, vagy odafigyeléssel kell végezni, ha a következő problémák fennállnak:

  • Térdsérülés
  • Vállsérülés
  • Alsó háti sérülés
  • Gerinc fájdalmak
  • Csuklósérülés
  • Nyaksérülés
  • Fejfájás
  • Magas vérnyomás

A tájékoztatás nem teljeskörű!
Ha kétségeitek vannak az állapototokkal kapcsolatban, forduljatok orvoshoz, mielőtt a pózok gyakorlását megkezditek.

A MAI GYAKORLATOK NÉHÁNY, LEHETSÉGES ELŐNYE

  • Erősítik a váll és karizomokat
  • Aktivizálják a belső szerveket, kimondottan hasi tájékon
  • Segítik az emésztést
  • Tonizálálják a hasizmokat
  • Nyújtják az alső hát és a csipő körüli izmokat
  • A gyakorlatok, a lassú mozgásnak és a hozzá kapcsolódó légzésnek köszönhetően stresszoldóként működhetnek
Share This